کل نماهای صفحه

۱۳۹۴ مرداد ۱۷, شنبه

مارمالاد انجیر



مارمالاد خوشمزه انجیر جون میده برای یه صبحونه دورهمی با نون داغ 



این مارمالاد رو با همون انجیرهای خوشمزه حیاط خونه مادرشوهرم درست کردم

از بس شیرین بود و شیره دار من شکر زیادی استفاده نکردم 

یک کیلو و دویست گرم انجیر بدون پوست رو با 600 گرم شکر که لابلای انجیرها ریخته بودم

توی غذاساز میکس کردم و بدون اینکه بهش هیچ ابی اضافه کنم گذاشتم روی حرارت متوسط 

تو یه ظرف لعابی و بهش دو تا دونه هل اضافه کردم تا با هم به آرومی بجوشن 

هر چند وقت یک بار باید هم بزنین تا ته نگیره ...






هر چند که اون ته مربا که گاها میسوزه 

با شیره انجیر مثل سوهان عسلی میشه من خیلی دوست دارم. ولی خوب ظاهر مارمالاد

رو خراب میکنه .وقتی داره میجوشه روش کف ایجاد میشه اون کف رو مرتب بگیرین 

تو خوش رنگ شدن مارمالاد تاثیر داره . البته رنگ مارمالادتون به جنس انجیری که استفاده میکنین

هم بستگی داره.میزارین تا کم کم قوام بیاد .در اواخر پخت بهش یک قاشق مربا خوری 

اب لیموی تازه یک قاشق غذا خوری گلاب و یک قاشق مربا خوری پودر ژلاتین اضافه کردم .

بعد از قوام اومدن گذاشتم کمی از حرارت افتاد و بعد توی شیشه های تمیز ریختم.

غلظت و رنگش مثل عسل  شده . جاتون خالی 


۱ نظر:

  1. عجب مارمالادی شده ، خیلی دوست دارم . من هیچ وقت مارمالاد انجیر درست نکردم . فقط یادمه که با اون انجیر های کوچیک مربای کاملش رو درست می کردیم .

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...