کل نماهای صفحه

۱۳۹۴ خرداد ۱۷, یکشنبه

تارت رزت سیب Apple Rose Puff Pastry



تارت رزت سیب خوشگل و خوشمزه و ساده و بدون دردسر که سریع آماده میشه



ایده این تارت رزت ها رو از ایــــــــــن سایــــــت گرفتم 
یکی از پستهایی بود که توی پینترست pin کرده بودم

مواد لازم:

خمیر هزارلا یا پاف پیستری :250 گرم
سیب سرخ: 2 عدد
شکر: 3 قاشق غذاخوری
پودر قند : به میزان لازم
آب: به میزان لازم

عسل یا مارمالاد (در صورت تمایل ): به میزان لازم

دارچین (در صورت تمایل ): به میزان لازم



من عکسهای مراحل کار رو با دوربین خودم نگرفتم ولی این تصاویر واضح و گویاست

توضیحات بیشتر در مورد خمیر هزارلا رو میتونین در پست شیـــــرینی زبـــــــــــان 

بخونین که کامل توضیح دادم .



طرز تهیه:



قسمت وسط سیب رو که قابل خوردن نیست خارج میکنیم و سیب رو به قطعات متعدد

برش میزنیم قطر هر کدوم از برشها جدود 2 میلی متر باشه..بعد اب رو جوش میاریم 

3 قاشق شکر توی اب میریزیم و قطعات سیب رو داخل اب جوش میریزیم 

حدود 3 دقیقه میزاریم توی اب بجوشه و بعد ابکش میکنیم.




خمیر هزار لا رو کمی با وردنه باز کنین و از عرض برشهایی به عرض حدودا 3 سانتی متر 

بزنین ..کاری که من اضافه بر دستور انجام دادم این بود که روی خمیر هزارلا عسل مالیدم

و بعد برشهای سیب رو روی خمیر چیدم..چیدن برشهای سیب به صورتی باشه

که 1/3 از سیب بیرون خمیر بمونه و برشهای سیب مقداری روی هم قرار بگیرن 




وقتی سیبها رو چیدیم قسمت پایین خمیر رو طبق تصویر بر میگردونیم روی سیب ها و بعد از

یک طرف شروع میکنیم به پیجیدن که در نهایت یه شکل گل رز به ما میده.

میتونین اگه از عطر و طعم دارچین خوشتون میاد روی برشهای سیب کمی دارچین بپاشین

و بعد رول کنین ..ولی من فقط عسل مالیدم روی خمیر ...به جای عسل از مارمالاد 

سیب یا مارمالاد دلخواه خودتون هم میتونین استفاده کنین ...یا حتی میتونین فقط کمی شکر بپاشین

روی خمیر و بعد سیبها رو بچینین و رول کنین .




رولهای اماده شده رو توی قالبهای مافین یا اگه ندارین کاسه های کوچیک که داخل فر بشه گذاشت

قرار بدید و حتما داخلش رو مقداری چرب کنین یا اینکه اول توی کپسولی بزارین و بعد بچینین

توی قالب و دیگه نیاز به چرب کردن نداره




قالب رو در فر از پیش گرم شده با حرارت 200 درجه سانتی گراد به مدت تقریبی 

نیم ساعت قرار میدیم و بعد از پخت روی توری خنک میکنیم و در صورت تمایل 

مقداری پودر قند روی تارت رزت ها می پاشیم و نوش جون میکنیم


۶ نظر:

  1. چه تارت خوشمزه و راحتی ^_^
    وای ی ی اون بوی دارچین و سیب با هم چه شوددددددددد
    ولی جدی جدی خیلی راحت بود , من هر بار تارت میخواهم درست کنم کل سر تا پام اردی و تارتی میشه :))))))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اره خیلی خیلی راحت بود جاتون خالی
      هاهاها پس خودتو باید بخوریم جای تارت خخخخ

      حذف
  2. خیلی خوشگل و عالی شده ، دست گلت درد نکنه شادی جون <3
    این خمیر هزارلای آماده یکی از بزرگترین و مفید ترین محصولات آشپزی هستش واقعا عالیه و همه کار می شه باهاش کرد و خیلی هم خوشمزست
    من قبلا این مدل رو با پپرونی امتحان کرده بودم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. واقعا همینطوره عزیزم یه خمیر بی نظیره و خیلی کارها میشه باهاش کرد
      نوش جون عزیزم باید جالب باشه آره با کالباس هم تو نت دیدم این مدلی درست کردن

      حذف
  3. واااای چقدر اینا خوشگلن وحتما خوشمزه.من عاشق سیب تو شیرینی و کیکم.

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...