کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ دی ۱۶, سه‌شنبه

پلو تایلندی


این پلو خیلی شبیه لوبیا پلوی خودمونه فقط به جای گوشت مرغ و به جای لوبیا نخود فرنگی داره


در روش طبخ اصلی این پلو برنج رو به مواد میانی اضافه میکنن و توش اب میریزن تا برنج پخته بشه و

دم بکشه ولی من برنج رو ابکش کردم و مواد میانی رو لابه لای برنج دادم و بعد برنج رو دم کردم تا با 

ذایقه ایرانی هم جور بشه ..چون روش کار خیلی شبیه استامبولی پلو و لوبیا پلو بود از مراحل کار هم

عکس نگرفتم..ولی پلوی خوشمزه ای شد و در لحظه اخر تصمیم گرفتم ازش عکس بگیرمو بزارم تو وبلاگ



مواد لازم برای 4 نفر :


فیله مرغ: 250 گرم

برنج : 4 پیمانه

سیب زمینی نگینی خرد شده : سه عدد

قارچ: 150 گرم

نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

رب گوجه فرنگی دو قاشق غذا خوری

زعفران دم کرده : به میزان لازم 

روغن و نخود فرنگی : به میزان لازم




سیب زمینی ها را سرخ کرده و کنار می گذاریم..فیله های حبه ای خرد شده رو هم سرخ میکنیم 

نمک و فلفل و زردچوبه و رب گوجه فرنگی بهش اضافه میکنیم و همه مواد رو تفت میدیم 

قارچهای ورقه شده رو اضافه می کنیم ...قارچ کمی اب می اندازه ..شعله رو کم می کنیم وقتی فیله ها پخت 

نخود فرنگی ازقبل پخته شده و سیب زمینی سرخ شده رو اضافه میکنیم (من در این مرحله کمی زعفرون حل گرفته ریختم)

برنج رو ابکش کنین و از مواد اماده شده لا به لای برنج بدین و برنج رو دم کنین ..من همیشه زیر برنج

توی دیگ روغن میریزم و بعد برنج رو میدم روش ولی شما اگه دوست دارین می تونین 

مقداری روغن و زعفرون رو حل کنین و بپاشین روی برنج و اجازه بدین تا با حرارت ملایم بپزه 


۴ نظر:

  1. خیلی خوشمزست ، من یه پلو شبیه این درست میکنم به اسم نخودپلو ، البته قارچ و سیب زمینی نداره ، اینبار با این دو امتحان میکنم ، نوش جونتون عزیزم :)

    پاسخحذف
  2. خوشمان آمد شادی جون
    اون نخود فرنگی هات چه فرم قاسنگی داره حتما تازه هست ؟؟
    اینجا نخود فرنگی وقتی که فصلش باشه خیلی گرونه ولی من همیشه بخاطر این فرم قشنگش کمی , فقط کمی میگیرم :))))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نه عزیزم اتفاقا کنسروی هستش من خوشگلاشو چند تا انتخاب کردم برای روی غذا

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...