کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ مرداد ۱۲, یکشنبه

مافین لیمو



قبلا اینجــــــــــا براتون مافین آلبالو گذاشته بودم 

این مافین های خوشمزه لیمویی  هم خیلی ساده و اسون و فوری آماده میشن

خیلی با شیر و چای خوشمزه هستن من این رو از عارفه جون یاد گرفتم

دستور ایشون روی اسمشون لینک دار شده



مواد لازم:

آرد  2 پیمانه
بکینگ پودر   2 قاشق چای خوری

پودر قند 1 و 1/4 پیمانه   (من 1 پیمونه ریختم)

نمک  1/2 قاشق چای خوری
کره 1/2 پیمانه 
آب 3/4 پیمانه

آب لیمو  1 قاشق سوپ خوری
تخم مرغ  2 عدد
رنده پوست لیمو  1/4 قاشق چایخوری


طرز تهیه:


آرد و پودر قند و نمک و بکینگ پودر رو با هم مخلوط کنین

کره رو هم اضافه کنید و هم بزنید








تخم مرغ و رنده پوست لیمو و آب ساده و آب لیمو رو هم اضافه کنید و به آرومی هم بزنید .
اگر خمیر سفت بود چند قاشق آب اضافه کنید .(برای من نیازی نداشت)



توی قالب مافین کاغذ مخصوص بزارین و  داخل اونا رو پر کنید .
 قالب رو داخل فر از قبل گرم شده ١٨٠ درجه به مدت ٢٠ دقیقه قرار بدید .


من روی مواد رو کمی رنده پوست لیمو و کنجد پاشیدم بعد گذاشتم توی فر


بعد از پخت از قالب در بیارین و بزارین روی توری تا کمی خنک بشن
بعدش با چای یا شیر نوش جون کنین ...کمی لیمو ترش توی تابستون
با چای می چسبه و عطش رو بر طرف میکنه نوش جوووون


۴ نظر:

  1. به به ،خیلی عالی شده شادی جون ،حتما خیلی هم خوش عطره .چه رنگ جالب هم داره .دستتون درد نکنه و نوش جان . دست عاطفه جون هم بابت دستور درد نکنه.
    عکساش رو هم خیلی دوست دارم ،خیلی قشنگه

    پاسخحذف
  2. خیلی خوش عطر و خوشمزست ، دستت هر دوتون درد نکنه عزیزم :)

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...