کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ مرداد ۲۰, دوشنبه

کیک گلابی و گردو



کیک های میوه ای رو خیلی دوست دارم ..فصل میوه های تابستونی که میشه

دوست دارم انواع مافین و کیک میوه ای رو درست کنم..برای همین وقتی دستور این کیک 

رو توی مجله قنادی دیدم یه دل نه صد دل عاشقش شدم

هم بافت خوبی داره و هم عطر و طعم عالی 

مواد لازم:

گلابی   1 عدد

کره   125 گرم

شکر 90  گرم

(توی دستور 100 گرم بود من به دلیل اینکه بعدا باید روش پودر قند بپاشیم کم کردم)

وانیل   1/8 قاشق چای خوری

تخم مرغ   2 عدد

آرد   90 گرم

بکینگ پودر  1  قاشق چایخوری

شیر   2 قاشق سوپ خوری

گردو   50 گرم  (برای روی کیک میتونین کمتر بریزین)




طرز تهیه:


فر رو روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنین..گلابی ها رو پوست بگیرین و هلالی برش بزنین

و به آب لیمو ترش آغشته کنین تا سیاه نشه

کره نرم / شکر / وانیل رو با دور متوسط هم بزنین تا کرمی و سبک بشه

تخم مرغ ها رو دونه دونه اضافه کنین و بعد از اضافه کردن هر کدوم حدود 1 دقیقه با همزن بزنین 




آرد و بکینگ پودر رو با هم الک کنین و بعد به تناوب همراه باشیر به مواد اضافه کنین

به این صورت که اول کمی آرد بریزین و مخلوط کنین...بعد کمی شیر بریزین

و مخلوط کنید و باز به همین ترتیب تا جایی که در آخرین مرحله آرد رو اضافه کرده باشین

مواد آماده شده رو توی قالبی که از قبل چرب و ارد پاشی کردین بریزین

و با پالت روش رو صاف کنین

بعد برشهای گلابی و گردو رو روی سطح کیک بچینید و بزارید توی فری

که از قبل گرم کردین به مدت تقریبی نیم ساعت بمونه

بعد از نیم ساعت با یه خلال امتحا ن کنین اگه تمیز در اومد آماده است...روی کیک هم طلایی و خوشگل میشه




بعد از پخت اجازه بدین کمی از حرارتش کاسته بشه و بعد روی توری خنک کنین

بعد از خنک شدن روش کمی پودر قند بپاشین

برای عصرونه با چایی و یا شیر خیلی خوشمزه است  ... نوش جونتون




این خوشمزه هم داره میره خونه یه دوست خوب مهمونی جای شما خالی



۶ نظر:

  1. منم خیلی کیک های میوه ای رو دوست دارم ،عجب هوس انگیز شده شادی جون . دستتون درد نکنه و نوش جونتون

    پاسخحذف
  2. salam mamnoon az lotfetoon, mitunam beporsam aya in cake ra ba miveh haye digeh ham mishe dorost kard?

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من امتحان نکردم عزیزم ولی فکر می کنم با سیب هم خوب بشه

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...