کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ خرداد ۶, سه‌شنبه

شوید لوبیا پلو با مرغ




رو گذاشته بودم...دیروز بعد از ظهر که بچه ها رو برده بودم بیرون

از کیوسک سر خیابون مجله هنر اشپزی رو خریدم و یکی از دستوراتش

این پلوی خوشمزه بود..از اونجایی که نخودپلو با گوشت و شوید پلو با لوبیا سبز

هر دو با استقبال تو خونمون مواجه شد


این بود که تصمیم گرفتم این رو هم امتحانش کنم ...البته شوید لوبیا پلو رو با گوشت 

هم درست میکنن که ایشالا در اینده اون رو هم درست خواهم کرد




مواد لازم:


برنج    2 پیمانه

لوبیا چشم بلبلی    1 پیمانه سرخالی

نمک /زردچوبه /روغن   به میزان لازم

شوید خرد شده    200 گرم(میتونید از شوید خشک هم استفاده کنید)

کره سرد    به میزان لازم(میتونه حذف بشه)

زعفران دم کرده   1/4 پیمانه (من کمتر ریختم)

تا اینجاش دستور مجله بود...و اما من خیلی به ادویه های مختلف علاقمندم  پس 

دارچین /پاپریکا/پودر زنجبیل/پودر تخم گشنیز/فلفل قرمز/ادویه کاری

هم ریختم توی مواد لازم..البته زیاد نه شاید همه اینا با هم

میشد یه قاشق چای خوری سرصاف...من یه پنسه از هر کدوم ریختم

البته چون به مرغم ادویه مخصوص زدم که اونم اسپایسی و پر ادویه است 

دیگه خیلی نخواستم پر ادویه اش کنم

ولی شما میتونید هر ادویه ای که میخواین بریزن یا اصلا هیچکدوم رو نریزید



طرز تهیه:


لوبیا بلبلی ها رو از شب قبل خیس دادم و صبح ابش رو عوض کردم و پختمشون

برنج رو هم از قبل خیس کردم و ابکش کردم..بعضی ها شوید رو به برنج 

اضافه میکنن و بعد با هم ابکش میکنن ولی من اینجوری دوست ندارم چون 

موقع ابکش کردن نصف شوید ها از ابکش رد میشه و هیچی دیگه

نمی مونه ازش.. من برنج رو جدا ابکش میکنم

بعد توی یه ماهیتابه با کمی روغن شوید و لوبیای پخته شده و ادویه جات رو به همراه نمک

زردچوبه  با هم کمی تفت دادم




مرغها رو با کمی نمک و فلفل و زردچوبه و پیاز گذاشتم بپزه...بعد با کمی ادویه 

مخصوص گریل کردن مرغ مرینت کردم و سرخشون کردم




من این ادویه رو معمولا وقتی میخوام مرغ رو توی فر بزارم استفاده می کنم 

ولی امروز دل به دریا زدیم و از نتیجه بسی خورسند شدیم




بعد برنج ابکش شده رو به شوید و لوبیا که تفت داده بودم اصافه کردم و مخلوطش 

کردم ...یا میتونید لایه لایه توی دیگ به برنج اضافه کنید 

کف قابلمه رو کمی روغن ریختم و برنج رو ریختم داخلش

روش رو کمی کره گذاشتم و با ته قاشق چند تا سوراخ توی برنج

ایجاد کردم که خوب دم بکشه

سرپوش رو دمکنی بزارید و برنج رو دم کنید

موقع سرو مرغهای سرخ شده رو کنارش بچینید




نوش جون و امیدوارم خوشتون بیاد


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...